Верховна Рада прийняла важливий закон для громад і власників землі

Верховна Рада прийняла важливий закон для громад і власників землі

Верховна Рада прийняла законопроект, яким змінила норми законодавства щодо встановлення меж територіальних громад, їх комплексного просторового планування, а також скасувала розробку кількох видів документації з містобудування та землеустрою. Спрощено виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт для потреб територіального планування, повідомив офіційний сайт ВР.

Ці зміни, на думку депутатів, дозволять забезпечити сталий розвиток територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Вони сприятимутьудосконаленню управління у сфері містобудівної діяльності та землеустрою та спростять виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт для потреб територіального планування.

Законом регулюються питання, пов'язані з:

встановленням і зміною цільового призначення земельних ділянок;

порядком безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами;

 надання в користування земельних ділянок державної або комунальної власності;

примусовим відчуженням земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності;

зонування земель;

комплексним планом просторового розвитку громади, зокрема, пропонується ввести можливість складання схем територіального планування території громади та визначення напрямків її збалансованого розвитку.

Встановлення та зміна виду цільового призначення земельної ділянки його власником не вимагає розробки документації із землеустрою та прийняття рішень органами влади, органами місцевого самоврядування (крім земель оборони).

Зміна цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного, лісогосподарського призначення, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюватиметься за погодженням з Кабміном.

Власник земельної ділянки, цільове призначення якої визначено до затвердження комплексного плану просторового розвитку території громади, плану зонування території або детального плану території, може використовувати земельну ділянку як з цього виду цільового призначення, так і за передбаченим комплексним планом просторового розвитку громади, планом зонування території або детальним планом території.

Щодо безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами відзначимо, що підставою відмови надання землі у власність може бути тільки неподання повного пакета документів, невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, містобудівної документації на місцевому рівні і документації із землеустрою.

Законопроектом також пропонується конкретизувати норму законодавства про відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності - в інтересах держави або територіальних громад.

Відомості про земельні ділянки, які можуть примусово "експропріювати" на благо суспільної необхідності, повинні будуть вказуються в комплексних планах просторового розвитку громад, генеральних планах населених пунктів, детальних планах територій. А відомості про це - вноситися до Державного земельного кадастру. В рамках таких територій:

а) забороняється:

передача земельних ділянок державної та комунальної власності в приватну власність;

формування земельних ділянок із земель державної та комунальної власності для цілей, не пов'язаних з розміщенням зазначених об'єктів (крім формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок);

зміна цільового призначення земельних ділянок для цілей, не пов'язаних з розміщенням зазначених об'єктів;

б) укладання договорів оренди землі, емфітевзис, суперфіцій земельних ділянок державної та комунальної власності може здійснюватися тільки в разі включення до таких договорів оренди землі умов про обов'язковість їх розірвання в односторонньому порядку за рішенням орендодавця.

Термін дії обмежень у використанні земель, зазначених в цій частині, визначається містобудівною документацією, але не може перевищувати 10 років.

Зміна також дають визначення "комплексному плану просторового розвитку громади", який є одночасно містобудівної документації та документації із землеустрою на місцевому рівні.

Комплексний план просторового розвитку громади визначає планувальну організацію, функціональне призначення території, основні принципи та напрямки формування єдиної системи соціального обслуговування населення, дорожньої мережі, інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою, цивільного захисту території і населення від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони земель та інших компонентів навколишнього природного середовища, охорони і збереження культурної спадщини та традиційного характеру середовища населених пунктів, а також послідовність реалізації рішень, в тому числі етапність освоєння території.

Комплексний план не розробляється у разі, якщо територія громади включає тільки територію населеного пункту, а в разі, якщо кілька громад об'єднані в одну громаду, план розробляється на всю територію об'єднаної громади.

Розробником комплексного плану, по законопроекту, є суб'єкт господарювання, може розробляти містобудівну документацію, а також бути розробником документації із землеустрою.

Комплексний план розробляється у формі електронного документа, що містить просторові дані, метадані та інші елементи, з яких складаються його проектні рішення:

визначення складу угідь;

віднесення земель до тієї чи іншої категорії;

визначення меж об'єктів і обмежень у використанні земель (в тому числі меж та режимів територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду, прибережних захисних смуг (по можливості, водоохоронних зон, пляжних зон), інших охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель);

визначення меж та режимів використання територій історичних ареалів населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України;

концепція просторового розвитку громади;

розрахунок потреб у створенні робочих місць, будівництві об'єктів соціального житла, громадського обслуговування, комунальної та інженерно-транспортної інфраструктури;

функціонально-планувальна структура;

параметри демографічного, економічного, екологічного, соціального і територіального розвитку громади;

параметри територіального розвитку населених пунктів;

формування центрів обслуговування, інженерно-транспортної інфраструктури та дорожньої мережі з метою формування повноцінного життєвого середовища;

визначення територій, на яких передбачено здійснення заходів перспективного (довгострокового) і першочергового (короткострокового та середньострокового) будівництва та благоустрою, рекомендації щодо встановлення режиму використання територій;

формуванні мережі закладів охорони здоров'я, дошкільних та освітніх установ з дотриманням нормативних відстаней;

землі загального користування;

визначення меж територій, необхідних для розміщення об'єктів, за якими відповідно до закону може здійснюватися примусове відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності;

землі для безкоштовної передачі у власність земельних ділянок державної та комунальної власності;

землі для продажу земельних ділянок державної та комунальної власності на земельних торгах;

землі для продажу або передачі в користування земельних ділянок державної, комунальної власності;

звіт про стратегічну екологічну оцінку (розділ "Охорона навколишнього середовища");

ландшафтне планування та заходи з охорони земель;

заходи з інженерної підготовки та захисту територій;

заходи щодо збереження та охорони нерухомих пам'яток культурної спадщини.

кирилівка верховна рада закон про землю
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции
Оцените первым
(0 оценок)
Пока еще никто не оценил
Пока никто не рекомендует
Авторизируйтесь ,
чтобы оценить и порекомендовать
Комментарии